۱۳۹۳ مرداد ۱۷, جمعه

عید قربان ، توحش اسلامی




    یکی دیگر از بهانه های اسلامستیزان برای تحقیر اسلام، این است که چرا مسلمانان در روز عید قربان گوسفندان را برای خدا قربانی می کنند!! خب پاسخ این سؤال را می شود با یک سؤال ساده ارائه کرد: آیا خودِ شما گوسفندان را نمی کشید؟ ما که فقط حیوانات حلال گوشت را می کشیم، شما هر حیوانی را که اشتهایتان بپسندد می کشید تا بخورید. چطور قربانی کردن حیوان برای خدا وحشیگری است ولی قربانی کردن حیوان برای شکم خودتان وحشیگری نیست؟ ضمن اینکه از گوشت این قربانیها، برای تغذیه کردنِ مردم وخصوصاً فقرا استفاده می شود. پس عملی که در عید قربان رخ می دهد، عملی است که به طور طبیعی در مناطق غیرمسلمان هم به صورت شبانه روزی رخ می دهد، فقط نیتش، قربتاً الی الله و نامش عید قربان نیست.


  مسئله دیگری که از سوی این افراد مطرح می شود این است که این افراد می گویند که مگر ابراهیم پیامبر یهودیان و مسیحیان نبوده است؟ چرا مسیحیان و یهودیان، چنین عیدی ندارند؟ پاسخ این سؤال این است که یهودیت، مسیحیت و اسلام هر یک شریعت خود را دارند و هر یک اعیاد و سنتهای خاص و جداگانه را نیز دارند، اما سنت قربانی در مسیحیت و یهودیت نیز هست. در شریعت یهود، یکی از راههای بخشش گناهان، قربانی کردن یک حیوان برای خداست و در مسیحیت، این قربانی خود حضرت عیسی است که برای نجات بشر قربانی می شود. پس این امر اختصاصی به اسلام ندارد.


  اما نکته دیگر اینکه این افراد از این ماجرا نتیجه می گیرند که طبق داستان عید قربان، یک خداباور اگر خدا دستور بدهد، سر هر کسی را می برد، در پاسخ به این ادعا عرض می کنیم که این هم از توهمات خود شماست و دستورات خدا مطابق اخلاقیات است و اگر دستور به کشتن کسی بدهد، بدون شک جرم او نیز آشکار است و اینگونه نیست که به راحتی اجازه به کشتن یک انسان بیگناه بدهد. در داستان حضرت ابراهیم هم در روایت اسلامی، برعکس روایت یهودی-مسیحی، خدا به ابراهیم دستور نمی دهد که سر پسرش را ببرد، بلکه ابراهیم در رؤیای صادقه خود را در حال بریدن سر پسرش می بیند. اما در مورد قربانی شدن گوسفندان، در بالا توضیح دادیم و اینجا اضافه می کنیم که برخی موجودات غذای برخی موجودات دیگر هستند. همین گوسفندان هم علفها و گیاهان را می خورند.


  اما برخی افراد بیدین از این عید نتیجه می گیرند که هر چه وحشیگری است از دین بر می خیزد! ما سؤال می کنیم: در جنگ جهانی اوّل کدام دین باعث آن همه وحشیگری و آدمکشی شد؟ در جنگ جهانی دوم چطور؟ کدام دین باعث ساخته شدنِ بمب اتم و کشته شدن یکصدهزار نفر در هیروشیما و ناکازاکی گردید؟ کشتارهای مغولان به دستور کدام دین صورت گرفت؟ حقیقت امر این است که اگر این تحریفها را کنار بزنیم و به حقایق بنگریم، بیشتر وحشیگریهای بشر در طول تاریخ به دلیل دوری از دین و فراموش کردنِ خدا و روز قیامت بوده است.